+31 654 367536

Business

U bent geen werkgever of ondernemer, maar werknemer?
Ook u kunt uit deze pagina halen wat erin zit, want ook u bent onderdeel van een business!

business euroSidekick Management Max

De business is u heilig, maar wanneer de ondernemer (of manager of sleutelfiguur) te maken krijgt met het verwerken van een trauma, doen de werknemers, partners en clientèle automatisch mee! Dat is alles behalve handig!

  • De dip komt – uiteraard – super ongelegen.
  • Het heeft de tijd nodig om te verwerken wat plaagt.
  • Dat vraagt coaching om snel en effectief te herstellen.
  • Versterking van het denk-, voel- en doe-systeem is actueel voor nu en later.

 

  • Er is behoefte aan een betrouwbaar klankbord om alles in één keer aan te pakken.
  • En een steunpilaar voor lastige niveaus, van management tot personeelsbeleid.
    Even lucht – even anders.
  • Een “out of the box” persoon om tegelijkertijd de ingeslopen sleur, vak- en managementblindheid te doorbreken.
  • Alles in één (persoon) – één lijn en één doel; dat is handig!

Dus…. een professionele meedenker die:

– ontlast, zodat het gevoel van spagaat management verdwijnt.

– begrijpt, want alle knelpunten zijn goed doorgenomen.

– belangen behartigt, zodat het bedrijf vrij blijft van ellebogenwerk van werknemers, leveranciers en afnemers.

– naast de ondernemer / manager staat, want die doet nog gewoon mee; minder actief, alert en doordacht, maar blijft op de eigen stoel zitten!

– verdekt aan het roer staat! Alleen intern weet men van de versterking via een professionele schaduw.

– het bedrijf voorbereidt op de toekomst; vanuit allerlei invalswegen en de persoonlijke (gecoachte) groei!

Doel: resultaatgerichte acties die succes vergroten, verbreden en verdiepen.

Waarin zit bij uw bedrijf de crux en wat kan ik daarin voor u betekenen?

chain-brekenEen persoonlijke business schaduw

  • Een nieuw schakeltje in het bedrijfssysteem om het eigen schakeltje te kunnen repareren.
  • Het schakeltje tussen management en personeel en de dagelijkse stresspunten.
  • Dat schakeltje is er niet continue, maar wel regelmatig en met behulp van de hedendaagse communicatiemiddelen blijft overleg op allerlei momenten gewoon mogelijk.
  • Gaandeweg wordt dat wat plaagt, verwerkt.

De vrijheid van de toekomst; Sidekick Management

Na alle malaise is Sidekick Management een ultieme manier om vast te houden wat in de MAX-versie werkte en los te laten wat overbodig is. Zo is er altijd een (emotioneel) vangnet, een betrouwbare sparringpartner met een vertrouwd klankbord.

DagAfsluiting tijdens het koken

DagStart & DagSluiting

Onderdeel van alle Sidekick mogelijkheden zijn de DagStart en de DagSluiting!

Door de prioriteiten bij dagstart door te nemen, wordt de to-do-list al gauw helder.
Een krachtig telefonische overleg vóór het personeel binnenkomt en alle invloed van buitenaf.

Soms is tussentijds overleg / DagSluiting handig als stressbewaking voor de nacht.

Zo kan ik babbelen, terwijl mijn kookavontuur begint, onderweg ben om een training te geven of naar huis te gaan. Prachtige momenten met heel veel reflectie en humor.

Hoe GROOT moet de UITDAGING zijn voor het management om hulp vraagt?

Crisis Management; terwijl geen bedrijf hetzelfde is!

“Ja, maar….” een kreet die ik veel tegenkom in crisis management, want ook op managementniveau blijkt gewoonte een heilig goed te zijn.

crisis coachingZucht, steun, kreun!

Waar velen mij voorgingen, kom ik vaak wanneer het echt “10 voor 12” is.
En dan?

    • Aanpakken en actie!
    • Ik puzzel en samen doen we!
    • Uiteraard, ieder bedrijf is anders!
    • Vanzelf, iedereen is begaan met het bedrijf!
    • Natuurlijk…..
    • En…..

Alles weer op de rit

– Eerst die geleidelijke overstap naar Sidekick Management Max; het bedrijf staat op veilige afstand van de afgrond.
De ondernemer / manager gaat diens nieuwe denk- en doe-niveau integreren. Compleet afgestemd vanuit de persoonlijkheid.

– Daarna zwakken we af naar een nieuwe, lossere weg in vertrouwde zettingen om de persoonlijke krachtbronnen doelmatiger in te zetten.

– Uiteraard blijven we in contact en gniffelen om  “die goeie ouwe tijd” ; de stunts, de humor en ja, zelfs de tranen.

– Uiteindelijk komt de dag van afscheid.
Het doet misschien een beetje pijn. We hebben samen iets moois beschermd; we waren een prachtig T.E.A.M.!

Het vraagt lef en moed een vreemde te vragen de business te redden.

Branding; omdat iedere ondernemer een unieke persoonlijkheid is en daarmee een unieke onderneming aanstuurt.

Een krachtige branding verankeren.

branding

Wanneer wij geen krachtige branding verankeren, geldt de automatische branding van het publiek.
Mensen zijn gewend stickertjes te plakken die gezamenlijk de geautomatiseerde BRANDING vormen.
Zoveel mensen – zoveel meningen – zoveel diversiteit in branding.
Willen we al die meningen? Natuurlijk niet!

Daarmee wordt branding een werkwoord!

Branding dient overeen te komen met de positieve, krachtige eigenschappen van de persoonlijkheid of diens business; feitelijk van beiden. Is de branding verschillend, wordt het vroeg of laat een groot probleem.

Branding dient mensen (cliënten) aan te trekken die bij de ondernemer en diens business passen.
– Wanneer de branding van het bedrijf en die van de ondernemer overeenkomen, is succes verzekerd.
– Wanneer de branding niet overeenkomt, hebben we een probleem.

De meest gemaakt fout in branding.

Regelmatig past de branding beter bij het reclamebureau dan bij de ondernemer en zijn business.
Branding start niet aan een tekentafel; branding start met alles wat de ondernemer vertegenwoordigt.
Het hele proces, waarbij de bewuste en onbewuste communicatie van de ondernemer geregistreerd wordt, wordt leidraad tot branding. Pas dan komt de tekentafel.

De branding is gelukt als het “publiek”  aangeeft dat diegene precies zo is als op de website, aan de telefoon en wat het logo doet vermoeden. De minder sterke kanten neemt men dan heel snel voor lief; we zijn immers allemaal mens.

Carrière; een creatieve uitspatting op persoonlijkheidsniveau in samenspraak met de rest van de wereld!

Goed personeel is goud waard!

De beste medewerker is compleet van de leg door een traumatische ervaring of een actuele privé uitdaging die meer tijd neemt dan het bedrijf zich kan veroorloven?

businessDiegene dient snel weer op kracht te komen om het bedrijf schadevrij te houden?

Lastig?

Zeker! Maar er zijn verrassende mogelijkheden!

– Evenals de ondernemer vervult iedere werknemer een sleutelpositie in het bedrijf.

– Reden genoeg om een traject aan te bieden met oog voor de actualiteit om de creatieve, doelmatige of oplossingsgerichte geest van deze medewerker via een andere weg aan te sturen.

– Aan het einde van het traject blijkt er geregeld meer te zijn bereikt dan “alleen” de aanleiding.

Preventie

De regelmatige aanwezigheid van de coach in het bedrijf kan narigheid voorkomen (of registreren) en verborgen talenten aan de oppervlakte brengen, terwijl ook de KnowVision bedrijfstrainingen tot de mogelijkheden blijven bestaan.

Ieder team heeft een zwakke plek. Dat is geen schande! Sterker nog, het is simpelweg een kwestie van oorzaak en gevolg.

Immers, ook personeel en leidinggevenden hebben uitdagingen op persoonlijk vlak met hoogtijdagen en dieptepunten. Dat heeft effect op de business. Elk bedrijf heeft daar vroeg of laat mee te maken.

coachen met een kop koffieSchade voortijdig beperken.

Via de vrijheid van een inloopuurtje kunnen zere plek(ken) zichtbaar worden.

Door adequaat te reageren, kan diegene doen waar hij / zij op dat moment goed in is.

Even beperken wat buiten de ultieme mogelijkheden valt, zodat begrip en rust gecreëerd kan worden voor de persoon, maar ook voor het team.

Met respect voor de privacy wordt met een paar uurtjes per week of maand al snel kleine dramaatjes voorkomen.

Het bedrijf kan floreren met een krachtig team en minder ziekteverzuim.

Leesroute? Volg de blauwe button – start is vanaf HOME.

 

Effecten op connecties

 


Persoon L – Lighthouse

The past tense before the Lighthouse It all happened one cold winter day in Van der Valk in Hengelo when we met Mary-Rose as a Lighthouse for our ...